Stanice techniků Vyšehrad
128 00 Praha 2, Vratislavova 15
www.stv.cz

Neodiv
Divadelní soubor pro dospělé.

Osnovy

  • Výchovná dramatika formou hry a etudy sleduje u účastníků citový a sociální rozvoj včetně integrace vyšších citů /estetika, morálka, intelekt/.
  • Účastník si uvědomuje roviny vztahů a diferenciaci přístupů.
  • Dominantní i submisivní jedinci se adaptují své postavení a formují základní prosociální postoj.
  • Morální vývoj v mladším školním věku je formován přes relativní složky morálky k poznání externích, až heteronomních morálních aspektů.
  • Autonomní regulace pak vede řešením případné pubertální deziluze k decentraci a následně ke zvyšování sociální kompetence.
  • Dramatika zvyšuje senzibilitu, empatii, altruismus, sociální interakci.
  • Studenti poznávají mechanismy ritualizace, temporytmu - fázování děje v čase, rolové hry. Rozvíjejí vzájemnou imaginaci, vytvářejí kreativní fikce.
  • Poznávají problematiku improvizace a limitační interpretaci.
  • Tak realizují svou kreativitu, pozitivní fabulační schopnost pod osobností specializovaného pedagoga, jenž dokáže hierarchizovat, případně diagnostikovat a reformulovat cíle dle schopnosti skupiny.
  • Intelektuální niveau přítomné v podtextu edukačního procesu.
  • Dramaticky korigovaná spontánní impulzivnost.
  • Legálně zprostředkované silné prožitky snižují potřebu ilegálních.
  • Dramatika opírá relativnost hodnocení o porovnávání vlastní osoby s vrstevníky.
  • Míra škody není kriteriem míry provinění.
  • Akceptovaný jedinec je nejen spotřebitelem skupinových norem, ale i spolutvůrcem.
  • Morální usuzování není výhradní podmínkou mor. jednání /znalost normy nepřináší soulad s chováním/.
  • Příkazy bez zdůvodnění a cit. opory /prožitku/ prodlužují období morální heteronomie.

Dům dětí a mládeže Praha 2
120 00 Praha 2, Slezská 21
www.ddm-ph2.cz