Osnovy
- Výchovná dramatika formou hry a etudy sleduje
u účastníků citový a sociální rozvoj včetně integrace vyšších citů
/estetika, morálka, intelekt/.
- Účastník si uvědomuje roviny vztahů a
diferenciaci přístupů.
- Dominantní i submisivní jedinci se adaptují
své postavení a formují základní prosociální postoj.
- Morální vývoj v mladším školním věku je
formován přes relativní složky morálky k poznání externích, až heteronomních
morálních aspektů.
- Autonomní regulace pak vede řešením
případné pubertální deziluze k decentraci a následně ke zvyšování sociální
kompetence.
- Dramatika zvyšuje senzibilitu, empatii,
altruismus, sociální interakci.
- Studenti poznávají mechanismy ritualizace,
temporytmu - fázování děje v čase, rolové hry. Rozvíjejí vzájemnou
imaginaci, vytvářejí kreativní fikce.
- Poznávají problematiku improvizace a
limitační interpretaci.
- Tak realizují svou kreativitu, pozitivní
fabulační schopnost pod osobností specializovaného pedagoga, jenž dokáže
hierarchizovat, případně diagnostikovat a reformulovat cíle dle schopnosti
skupiny.
- Intelektuální niveau přítomné v podtextu
edukačního procesu.
- Dramaticky korigovaná spontánní
impulzivnost.
- Legálně zprostředkované silné prožitky
snižují potřebu ilegálních.
- Dramatika opírá relativnost hodnocení o
porovnávání vlastní osoby s vrstevníky.
- Míra škody není kriteriem míry provinění.
- Akceptovaný jedinec je nejen spotřebitelem
skupinových norem, ale i spolutvůrcem.
- Morální usuzování není výhradní podmínkou
mor. jednání /znalost normy nepřináší soulad s chováním/.
- Příkazy bez zdůvodnění a cit. opory
/prožitku/ prodlužují období morální heteronomie.
|