Logo

 Celotáborová hra
  Úvod
  Pravidla
  Etapy
  Informace
  Otázky
  Družstva
 Programy dnů
 Lidé na táboře
  Vedoucí
  Oddíly
     P3
 Fotky
 Duncan

©1999 STV
SKRÝŠ


SKRÝŠ
(pravidla hry)

1) CO VLASTNÍTE:

Každý hráč má jednu kartičku, na které jsou prázdné kolonky na podpisy vedoucích - každý vedoucí má právě jednu. Celkem hraje 7 vedoucích.

2) CÍL HRY:

Každý člen družstva musí získat od každého vedoucího jeden podpis (tj. celkem 7 podpisů). Vyhrává to družstvo, které tento úkol splní v nejkratším čase.

3) VEDOUCÍ:

Vedoucí se mohou nacházet ve dvou stavech: jsou
a) zamčeni nějakým družstvem na několik západů nebo
b) odemčeni.
Na začátku hry jsou všichni odemčeni.
Dále se každý vedoucí buď
i) pohybuje a nebo
ii) "sedí".
Každý vedoucí má papír, kde eviduje, zda je zamčen a od kterého družstva. Například: 4.-34 znamená zamčen od 4. družstva na 34 západů.

4) ZISK PODPISŮ:

Pokud vedoucí sedí (ii) a přijde k němu člen družstva "A", který nemá na své kartičce jeho podpis, a platí, že je tento vedoucí buď
a) odemčen a nebo
b) zamčen družstvem "A",
pak mu vedoucí kartičku podepíše. Za jiných okolnostech mu ji nepodepíše.

5) JAK SE ZAMYKAJÍ VEDOUCÍ:

Je-li vedoucí odemčen, smí ho zamknout určitá skupina lidí z jednoho stejného družstva a to taková, že každý člen této skupiny má 4, 5, nebo 6 podpisů na své kartičce. (Všimněte si, že je krom jiných vynecháno číslo 7, tedy maximum.) Tato skupina ho zamyká na tolik západů, kolik je součet všech podpisů na jejich kartičkách.
Příklad: Pepa má 4 podpisy, Máňa má 2 podpisy a Lojza má 6 podpisů. Pepa a Lojza smí tedy zamykat na 10(=4+6) západů. Máňa se zamykání zúčastnit nesmí (má totiž méně jak 4 podpisy).

6) JAK SE ODEMYKAJÍ VEDOUCÍ:

Je-li vedoucí zamknut na x západů od družstva "A", pak ho smí odemknout taková skupina lidí, kteří jsou všichni ze stejného družstva (může být i z "A") a součet podpisů na jejich kartičkách je větší nebo roven x.
Příklad: Pepa má 3 podpisy, Luděk a Venca mají oba 2 podpisy. Vedoucí je zamknut na 6 (=x) západů. Všichni tři ho můžou společně odemknout, protože součet jejich podpisů je 7, kde 7>=6.

7) POHYB VEDOUCÍCH:

Vedoucí může kdykoliv přestat "sedět" a jít někam jinam. Před hráči smí utíkat a schovávat se. Během chůze (či běhu) ho nikdo nesmí odemykat, zamykat nebo chtít po něm podpis. Po určitém časovém intervalu (cca 5 minut) si vedoucí opět sedne.

8) SPECIÁLNÍ PRAVIDLO:

Vedoucí smí na jednom místě podepsat maximálně 3 kartičky lidem od jednoho stejného družstva.

Konečně vaše poslední zastávka před rokem 1575. Píše se rok 1075, v které byly poprvé objeveny všechny suroviny pro sestavení plné, funkční verze Dimensoru. Ta nejdůležitější surovina - Tatronium (odborný latinský název), jejíž objev tuto dobu proslavil, však zatím nebyla hojně rozšířena a měli ji jen někteří tehdejší pra-alchymisté.
K Tatroniu se díky šikovnému propůjčení těl dostal Albert a zloději Dimensoru. Vy jste takové štěstí při výběru těl neměli a musíte tedy nutně navázat kontakt s Albertem a požádat ho o tuto vzácnou surovinu. Podaří se vám s ním sice setkat, ale jste přistiženi zloději Dimensoru, kteří si rychle domyslí, která právě bije. Musíte utéci bez Tatronia.
Zloději zabaví Albertovi Tatronium a zamknou ho (Tatronium) do jedné z osmi královských komnat, ke kterým mají díky "vtělení" přístup. Albert vám pošle zprávu, co se stalo, ale sám neví, v které komnatě Tatronium je. Vyrobíte si šperhák a vypravíte se do sálu s komnaty. Musíte být velmi opatrní, protože zloději Dimensoru všechny komnaty pravidelně obcházejí a kontrolují, zda jsou zamknuty tak, jak je zamkli.
Váš úkol nebude nikterak složitý: najděte komnatu s Tatroniem. Při hledání však dodržujte následující: pokud odemknete nějakou komnatu, zamkněte ji přesně na tolik západů, jako byla zamčena, aby si toho zloději nevšimli.


Místo hry: les (asi dolní)
S sebou na hru: nic
Pravděpodobnost poškození oblečení: 10% (malá)

P.S. hra se hrála též vloni, dnešní verze je již "vychytanější".

Stanice Techniků Vyšehrad
Vratislavova 15
128 00 Praha 2
Tel. 02/90000751